Чудо і магія,особливо, якщо в неї віриш робить наше життя
надзвичайно цікавим.Мабуть не має жодної людини,яка б не хотіла відчути на собі
або побувати там –де магія сенс усього.Існує
чимало письменників,які в дорослому віці вірять у чудеса та магію.
Тому 1939 році Толкін написав есе «Про чарівні казки», де
не тільки позначив ключові ідеї своєї творчості, але і висловив революційну, по
суті, думку: казки призначені не тільки для дітей! Вони можуть і повинні
вважатися природною гілкою літератури в цілому: «Якщо чарівні казки взагалі
варті того, щоб їх читали, так значить, варто їх писати і для дорослих теж». Після
цього маніфесту, продовженого створенням «Володаря кілець», казкові мотиви все
сміливіше почали виходити за межі дитячої літератури.
На
захист казок висловлювалися і інші великі автори. У 1909 році Честертон написав
есе «Драконова бабуся», яке починається з подання читачеві страшного
чудовиська: «Нещодавно я бачив людину, яка не вірить в казки». Щоб не опинитися
таким монстром з ампутованою фантазією, казки потрібно як мінімум читати -
незалежно від віку.
Перекладанням
казок вже нікого не здивувати. На щастя, цим займаються не одні автори любовних
романів, де прекрасна і скромна «вона» зустрічає свого принца на білому коні.
Казкові мотиви лежать в основі багатьох видатних творів, і часом вони так тісно
переплетені з реальністю, що їх майже неможливо розпізнати.
Змінюючи
одяг, відображаючи сучасні для своєї епохи тренди, але зберігаючи першооснову,
казки залишаються одними з найяскравіших проявів фантазії в мистецтві і ні в
якому вигляді не втрачають своєї початкової чарівності.
Немає коментарів:
Дописати коментар